چگونه یک رنگ مناسب برای منزلمان انتخاب کنیم ؟

انتخاب رنگ منزل، چالشی طاقت ‌فرسا به نظر می‌رسد به‌خصوص وقتی میلیون‌ها رنگ برای انتخاب دارید. اما برای انتخاب راحت‌تر، در این مقاله به قوانین رنگی می‌پردازیم که می‌تواند به شما کمک کند تا گزینه‌های خود را محدود کنید و روی یک طرح یا الگوی رنگی که دوست دارید متمرکز شوید. ابتدا تعاریف ویژه‌ای که در این مقاله با آنها روبه‌رو می‌شوید را بررسی می‌کنیم:

تعاریف ویژه

قبل از شروع بحث، به معرفی چندی از کلمات کلیدی می‌پردازیم که ممکن است به شما در درک بهتر این مفاهیم کمک کند:

  • رنگ: یک رنگ خاص یا سایه به‌عنوان‌مثال سبز، آبی یا زرد.
  • درجه رنگ: روشنایی یا عمق رنگ.
  • سایه رنگ: روشنایی یا تاریکی یک رنگ. برای مثال اضافه‌کردن رنگ سیاه می‌تواند سایه رنگ را تغییر دهد.
  • ته‌رنگ: انواع همان رنگ. برای مثال اضافه‌کردن رنگ سفید می‌تواند ته‌رنگ را تغییر دهد.

مواردی که هنگام انتخاب اولین رنگ باید در نظر بگیرید

قبل از انتخاب تم رنگی منزل، ابتدا باید رنگ اصلی خود را انتخاب کنید. چند نکته برای انتخاب رنگ پایه وجود دارد که در این بخش به این نکات می‌پردازیم:

روشنایی

نور یکی از مواردی است که می‌تواند تأثیر زیادی در نحوه به نظر رسیدن رنگ داشته باشد. با تغییر نور طبیعی در طول روز، ظاهر رنگ نیز تغییر خواهد کرد. نور می‌تواند به‌اندازه‌ای تأثیرگذار باشد که یک رنگ از یک اتاق تا اتاق دیگر بسیار متفاوت به نظر برسد. یکی از بهترین روش‌ها برای انتخاب رنگ منزل و یا اینکه آیا از رنگ موردنظر راضی هستید یا نه، امتحان کردن چند رنگ متفاوت روی دیوار موردنظر یا روی کاغذدیواری‌های بریده شده قدیمی است. در طول روز رنگ‌هایی را که برای تست روی دیوار زده‌اید را نگاه کنید تا ببینید چگونه نور طبیعی و نور مصنوعی آنها را تغییر خواهد داد. این روش تست کردن رنگ همچنین می‌تواند برای رنگ‌بندی منزل شما نیز مفید باشد.

mweb_luxsport
ارسال دیدگاه